بانک تجارت سازمان برتر کشور در امر به معروف و نهی از منکر

کد خبر: 232033 یکشنبه 24 آبان 1394 - 9:25
بانک تجارت سازمان برتر کشور در امر به معروف و نهی از منکر

بانک تجارت در جلسه مجمع دبیران امر به معروف و نهی از منکر به عنوان موفق‌ترین سازمان کشور در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، در این جلسه که روز شنبه 23 آبان ماه در محل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد از ابراهیم کاظم پور دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک تجارت به عنوان دبیر نمونه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر کشور ، تقدیر به عمل آمد.

در این جلسه کاظم پور دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک تجارت با ارائه گزارشی از فعالیت های این شورا اعلام کرد: در بانک تجارت 150 نفر از کارکنان واحدهای مختلف در قالب یاوران امر به معروف سازماندهی شده اند و وظیفه این یاوران گسترش و ترویج فرهنگ امر به معروف است و با عملکرد و گفتار خود، اخلاق اسلامی و رفتار حسنه مطابق با شئون اداری و وظایف سازمانی را در بانک ترویج می دهند.

رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت خاطرنشان ساخت : قطعا التزام به حجاب اسلامی و رعایت حیا و ادب در برخورد با همکاران و مراجعان از جمله مهمترین مصادیق معروف و مورد توجه خاص این شورا است ، اما در کنار این امر موضوعاتی نظیر امانت‌داری و رازداری، رعایت سلسله مراتب و احترام به پیشکسوتان، صرفه جویی و پرهیز از اسراف و رعایت انضباط و بهره‌وری نیز از جمله مهمترین موضوعاتی هستند که یاوران امر به معروف در بانک تجارت به پیشبرد آن اهتمام خواهند داشت .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بانک تجارت با اشاره به انتشار کتاب "منشور تربیتی اسلام" و برگزاری مسابقه ای از محتوای کتاب مذکور با شرکت 8 هزار نفر از کارکنان این بانک یادآور شد : برگزاری اینگونه مسابقات فرهنگی با هدف تعمیق شناخت خانواده بزرگ بانک تجارت از تعالیم معنوی اسلام و سیره اهل بیت علیهم السلام صورت می گیرد .

وی افزود : در بانک تجارت با راه اندازی سامانه دبیرخانه مرکزی مبتنی بر حذف کاغذ از مکاتبات اداری، گام بلندی در راستای تقویت فرهنگ صرفه جویی برداشته شده است، همچنین در قالب تفاهمنامه منعقده با سازمان حج و زیارت، تهیه و اهدای بسته فرهنگی ویژه برای دانشجویان عازم سفر حج عمره و عتبات عالیات از جمله مهمترین فعالیت‌های مرتبط با موضوع امر به معروف در این بانک می باشد.

 کاظم‌پور با اشاره به مهمترین اقدامات انجام گرفته در ایام هفته امر به معروف و نهی از منکر توسط بانک تجارت یادآور شد: انتشار پیامها و نمادهای مرتبط با ابعاد معنوی و انسان‌ساز عاشورای حسینی از طریق ساخت و پخش تیزرهای متناسب با این ایام از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، طراحی و درج آگهی در روزنامه‌های کثیر الانتشار، پایگاه اینترنت و اینترانت ، تلویزیون های شهری و شعبه ای بانک تجارت و دستگاه های خودپرداز از ابتدای ماه محرم آغاز شده است. وی در پایان افزود: طرح ارائه شده توسط روابط عمومی بانک تجارت به عنوان طرح برگزیده ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور پذیرفته شده و توسط کلیه دستگاهها و نهادها در ایام عزاداری سالار شهیدان  مورد استفاده قرار گرفت .