بر اساس مطالعات و ارزیابی های صورت گرفته بر مبنای طرح مشترک توسعه ملی در عملکرد شرکتها و سازمان های ایرانی که با همکاری سازمانها و دستگاههای دولتی از جمله اتاق تعاون مرکزی ایران، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، وزارت امور اقتصاد و دارایی، دبیرخانه توسعه صنایع ملی ایران و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی چهارده استان انجام گردیده است بانک قرض الحسنه مهر ایران با تکیه بر اصول و استانداردها، ایجاد توسعه و رشد کیفیت خدمات و توجه به توسعه زنجیره موفقیت و عملکرد مطلوب درون سازمانی و برون سازمانی، توانسته است به یک بانک موفق، مبتکر و خوشنام در ارائه خدمات بانکداری تبدیل گردد؛
روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران با اعلام این خبر افزود این موفقیت در بخش های مختلفی همچون جلب اعتماد مشتریان با ارائه خدمات تخصصی، افزایش سرعت در ارائه خدمات، ارائه طرح ها و روشهای نوین خدمات بانکداری، ارائه میزان تسهیلات و حمایت های مالی و اعتباری، توسعه و رشد شعب و نحوه دسترسی مشتریان، ارتقاء سطح دانش فنی و کاربردی در پرسنل خود، به کارگیری نیروهای آکادمیک و افزایش میزان اشتغالزایی، توسعه خدمات الکترونیکی و اینترنتی و ... به دست آمده است؛
در همین راستا دبیرخانه مدیریت سازمانهای موفق ایرانی با همکاری مرکز تحقیقات و ارزیابی دبیرخانه توسعه صنایع ملی ایران، بانک قرض الحسنه مهر ایران را در دو بخش « برگزیده نشان استاندارد بین المللی اعتماد مشتریان(TBA) در صنعت بانکداری و «برگزیده دریافت نشان نوآوری در بانکداری اسلامی» انتخاب نمود.
شایان ذکر است این انتخاب بر اساس شاخصهای مراکز استانداردهای بینالمللی و پژوهشهای اقتصادی و اعتبار بخشی با توجه به رشد و تعالی این بانک صورت گرفته است، که نشان و لوحهای مذکور طی مراسمی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما به این بانک اعطا شد.